Feest vieren:
Als we feestvieren, dan stellen we onszelf vier vragen.
- Welk feest gaan we vieren?
- Met wie en hoeveel personen vieren we feest?
- Waar gaan we het feest vieren?
- Wat gaan we eten en drinken tijdens het feest?
De antwoorden hangen uiteraard af van de allereerste vraag. Vieren we een huwelijk, dan zullen er vanzelfsprekend veel meer gasten zijn en zal het eten wel luxueuzer zijn dan wanneer we een eenvoudige verjaardag vieren. Gemiddeld nodigen we voor dat laatste zo’n vijf tot tien personen uit, ideaal voor een etentje thuis of restaurant.
Plezier:
Ook van de versiering en het decor maken we werk. En dat is waar het bij een feest om draait bij ons: om onze gasten het naar hun zin te maken en ze een heerlijke avond te geven. Om ze blij te zien en gelukkig te maken. Heb je stress ondervonden tijdens de voorbereidingen van het feest? Dan zal deze in het niets verdwijnen bij het zien en horen van goedkeurend en blij gelach.
Geslaagd feest:
Een feest organiseren is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Er komt immers veel meer bij kijken dan dat je had verwacht. Wil je een echt topfeest organiseren, dan vereist dit de nodige voorbereiding en vooral de nodige ideeën. Hieronder vind je enkele tips en tricks om een geslaagd feestje te geven, waarbij zowel jij als je gasten op en top verwend zullen worden!
Thema:
Een héél leuk idee is om je feest een thema mee te geven. Uiteraard hangen de mogelijkheden af van de persoon waarvoor het feest wordt gegeven of van de gelegenheid.
Een huwelijk kan je bijvoorbeeld een bepaalde kleur aanmeten, zwart /wit, helderblauw, liefelijk rood of in alle kleuren van de regenboog. Ook films doen het steeds goed, zoals Scream en Indiana Jones, maar ook muziek wordt vaak als thema gebruikt, zoals rock en disco. Het gekozen thema kan je bovendien ook verwerken in eventuele uitnodigingen, zodat je een mooie rode draad hebt door je hele feest.
Activiteiten:
Kies je ervoor om het feest te vieren in restaurant, in een zaaltje of misschien helemaal ergens anders. Je kunt er ook een activiteit in verwerken. Deze kan uiteraard samenhangen met een bepaald thema, maar dit hoeft niet persé.
Zo zijn er verschillende activiteiten mogelijk en nee, het is niet nodig om alleen bij een vrijgezellenfeestje te gaan voor deze mogelijkheden! Wat had je bijvoorbeeld gedacht van een bowlingavondje? Of van een kookworkshop? De opties zijn legio en ze maken je feest des te leuker!
Hapjes en drankjes:
Wat ga je je gasten serveren? Dat is het allereerst belangrijk om je budget te bepalen. Stel dit vast en probeer je hieraan ook te houden! Lukt dit niet, ga dan voor alternatieven in plaats van je budget te overschrijden.
Houd ook altijd rekening met de smaak van je gasten en niet alleen met de jouwe. Niet iedereen lust graag wat jij eet, dus ga voor hapjes en drankjes die iedereen wel kunnen bekoren of kies voor een uitgebreid buffet, waar je gasten ongetwijfeld wel wat naar hun zin vinden. Maar de meeste voldoening heb je natuurlijk wanneer je dit zelf kunt verzorgen en je gasten volledig genieten. Zoek in kookboeken of online naar de lekkerste recepten. Heb je zelf niet de tijd en/of energie om het eetgedeelte van je gasten te verzorgen? Schakel dan hulp in via een speciaalzaak.
PROOST:
Wist je dat er een mogelijkheid is om een borrelplank te bestellen bij Savourer. Compleet, vers en kant-en-klaar zo op tafel. Zonder zorgen, en niet ongezellig alleen in de keuken, geniet je mee met al het lekkers en je gasten!
We hebben een mooie e-book gemaakt met allerlei tips & recepten om een geslaagd feestje te kunnen creëren.
Meld je via deze link aan en je ontvangt de mini-gids vol heerlijke tips & tricks in je mailbox.
Hallo Ik zou graag de mini-gids met tips en tricks ontvangen.
Wat leuk dat u interesse heeft in onze gids! U kunt via deze link de gids aanvragen: https://www.savourer.nl/gratis. Veel leesplezier!